Home Fysisk kärlek Att älska är en helig handling

Att älska är en helig handling

by Charlotta

Kärlek är en gåva från Skaparen. Den mest kraftfulla manifestationen av denna kärlek är när två människor delar kärleken genom att älska med varandra. Att älska är en skapande handling, ett sätt att bli ett med skaparenergin men också att förmedla skaparenergi till varandra och till världen.

Genom historiens gång har fysisk kärlek belagts med skuld och skam, framför allt för kvinnor som ensamma har fått bära ansvaret för männens ofredanden såväl som för resultaten av dem. Det är kvinnorna som har kallats häxor och bestraffats med döden för att männen inte kunnat lägga band på sig. Av oförstånd har kärleken tagits ur sitt sammanhang och reducerats till en rent kroppslig handling som enbart syftar till fysisk njutning och tillfredsställelse. Själlös fysisk tillfredsställelse har dock ingenting med skaparenergi att göra utan är att betrakta som vilket beroende som helst, det känns bättre för stunden men när effekten går över lämnar den ett tomrum efter sig och en längtan efter mer.

Att älska är en handling som kräver både kroppslig och själslig närvaro av två personer som är fullständigt fyllda av kärlek och fullständigt hängivna varandra. I kärleksakten förenas inte bara de fysiska kropparna utan också energikropparna, aurorna med alla chakran, och själarna. När två människors energier blandas med varandra i ren kärlek och under stark och intensiv närvaro och passion uppstår en magi som sträcker sig långt utanför de älskande i både tid och rum. Det som uppstår är ren skaparenergi, den energi som Skaparen använde för att skapa allt liv i universum och samma energi som fyller allt levande på Jorden med liv.

Att älska handlar inte om att tillfredsställa ett begär, även om en effekt av det är att begäret blir tillfredsställt, utan om att förenas med sitt eget högre jag, med sin partners högre jag och med Skaparen själv. Att älska är en kroppslig aktivitet som leder till ett högre själsligt tillstånd. I den lågfrekventa värld vi lever i upplever vi oss som separerade från alla andra och som separerade från Skaparen, men i kärleksakten har vi möjlighet att för en kort stund uppleva hur det är att inte vara separerade utan att vara ett med varandra och med Skaparen på det sätt vi egentligen är skapade.

Detta är inte en upplevelse man får automatiskt varje gång man tillfredsställer sitt begär med en annan människa, för att nå denna extas behöver man ha en annan inställning till kärleksakten än vad som vanligtvis förknippas med ordet ”sex”. Man behöver förflytta fokus från kroppslig njutning till själslig närvaro. Detta gör man genom att vara intensivt medveten om sina känslor, sin partner och alla sina sinnesintryck och genom att låta alla känslor och reaktioner flöda obehindrat och utan värdering.

Fysisk kärlek med fullständig närvaro, kärlek och medvetenhet skapar skaparenergi och är därför oerhört läkande för både kropp och själ. I synnerhet för kvinnor som blivit utsatta för sexuella övergrepp kan det vara ett effektivt verktyg, för att läka de blockeringar som uppstått, att få uppleva vad det innebär att verkligen älska med någon.

Denna gudomliga kärleksupplevelse finns tillgänglig för alla som söker den, helt utan restriktioner som till exempel kön, ålder, religion och ursprung. Kärleksextasen är en gåva från Skaparen till människan för att påminna människan om hur högt älskad hon är, om att hon är mer än sin kropp, om att människorna är menade att älska varandra och om att kärlek alltid är svaret. Det finns ingenting skamfullt eller syndigt i att älska med en annan människa oavsett omständigheter, tvärtom är det en helig handling som för de älskande närmre både varandra och Skaparen.

/Maria Magdalena (Jesus fru) kanaliserad av Charlotta

13 comments

Christer Ståbis 20 februari, 2020 - 00:28

Amen ! 🙂 Jag vet inte vad jag ska säga, mer än att hålla med… 🙂
Väldigt trevligt att du fick detta budskap från Maria Magdalena (som jag för övrigt brukar försvara i de få diskussioner jag hör henne nämnas nu för tiden) ! Kul att du skrev Jesu FRU, vilket har varit min uppfattning en längre tid, till skillnad mot den bild som målats upp av många under historiens gång. (Än en gång en kvinna som få bära en skuld…)
Det du förmedlar här är något som väldigt många verkar ha tappat totalt idag… Jag är ingen moral-farbror (eller är jag det…? :D) men många gånger har det helt spårat ur idag med sexualiteten, anser jag. Jag tänker då på alla tillfälliga sexuella förbindelser, där otrohet inte verkar vara något hinder heller i många fall. Det jag förvånas över är att inte fler känner skillnaden mot att ha sex byggd på kärlek (eller så gör de det men stänger av eller är rädd för att binda sig…). Jag har alltid förvånats över lättvindigt det verkar vara för en del. Precis som en del köper ett happy-meal när de är hungriga har man lite sex när man känner för det… Det verkar många gånger inte spela någon roll med vem.
Jag har nu levt i ett antal år utan att ha sex med någon. Jag skulle kunna ha haft sex många gånger om jag hade velat det men jag har avstått. Jag tillfredsställer hellre mig själv än att charma eller ragga upp någon jag inte har starka känslor för. Det skulle kännas tomt om jag skulle göra det, precis som MM beskriver. Jag kan känna det, utan att behöva ha sex med något för att känna den tomheten. Jag väljer då hellre att avstå.
Sedan känner jag också att det inte är något jag vill dela med vem som helst. Det är ju något djupt och innerligt jag ger av mig själv. Det vill jag ju ge till någon som jag älskar. Närmare än så kan man ju inte komma någon annan…
Intressant det där med skaparenergi och healing. Det var nytt för mig. 🙂 Jag blir dock inte förvånad.
Det är intressant för jag har märkt att även att tillfredsställa sig själv kan kännas så otroligt olika, beroende på mina tankar för stunden. Förutsättningarna är lika men ger helt olika känslor enbart beroende på mina tankar… Intressant !
Fast, det går ju inte att ersätta att älska med någon… Känslan, glädjen, närheten, den mentala tillfredsställelsen, upplevelsen…
Sedan är det så mycket mer än det rent fysiska att ha sex med någon man älskar. Beröringar. Det sensuella.
Ja, det var bara några ord hur jag ser på det. ❤️ 🙂

Reply
Charlotta 20 februari, 2020 - 11:33

Med tanke på hur de flesta människor lever idag, långt ifrån sig själv och långt ifrån en naturlig livsstil, så tror jag att de flesta inte ens är medvetna om att det finns mer än bara ”vanligt sex”. Det är inget det pratas om och inget man får lära sig utan allt den information som finns i samhället är att fysisk kärlek mellan två människor handlar om kroppslig tillfredsställelse. Det är inte alls konstigt att det är ett område där många människor numera upplever problem av olika slag, upplevelsen hänger inte ihop med vad det egentligen är.
/C

Reply
Christer Ståbis 20 februari, 2020 - 17:09

Nej, med tanke på att de flesta fortfarande är rätt omedvetna så går det väl igen även vad beträffar sex. Intressant det sista du skrev. Jag har tänkt på att människor alltid/i mycket lång tid haft problem med sex. Det är bara det att det talas mer om det nu. Fast de börjar väl känna mer (mentalt/känslomässigt) nu…
Annars har jag upplevt en sak som jag finner lite märklig i mitt liv. Det klassiska är ju att kvinnan vill och kan tala om känslor och vill kommunicera, medan mannen har svårt för det. Kvinnor har ju klagat på det så länge jag kan minnas. Okej, det kan jag väl förstå.
Fast det där med kommunikationen finner jag märkligt i mitt liv, för det har varit precis tvärtom, trots att jag är man. Det har alltså varit jag som har varit bäst på att kommunicera i förhållandet ! Min gissning är att det beror på uppgifter jag haft med kvinnor där de skulle utvecklas. En annan gissning är att jag är rätt utvecklad som person och då kan det ju helt plötsligt bli så att det är jag som varit bättre på kommunikationen. Förmodligen en kombination.
Ja, det är mycket jag upplevt ”tvärtom” mot gemene man. 🙂

Reply
Christer Ståbis 20 februari, 2020 - 17:14

Edit: Andra meningen skulle vara: ”Jag har trott att människor alltid/i mycket lång tid haft problem med sex.”
(Jag ska nog gå in och äta sen lunch nu, innan jag skriver något mer. ;D Jag har jobbat (halv dag), vinterbadat, bastat och åkt skridskor i 1,5 timme och inte ätit något sedan frukost så det är nog dags med lite påfyllning av energi till hjärnan. 🙂 )

Reply
Charlotta 20 februari, 2020 - 18:19

Olika lätthet att kommunicera kan nog ha flera orsaker, att kvinnor generellt har närmre till sina känslor är en men det kan också hänga ihop med till exempel personlighetstyp och erfarenheter. Jag är tveksam till om kommunikationsförmågan är kopplad till utvecklingsnivå, jag tänker mig att man kan vara väldigt utvecklad och medveten i sina tankar, sina känslor och sitt agerande utan att tvunget känna behov att prata om det. Hoppas lunchen smakade. 🙂
/C

Reply
Christer Ståbis 20 februari, 2020 - 19:03

Det där du skrev om att du var ”…tveksam till om kommunikationsförmågan är kopplad till utvecklingsnivå…” var intressant. Det där tål att tänka över, för min del… Hm.
Ja, jo… Det låter ju rimligt men… Ja, det där får jag tänka över mer, innan jag kan säga något mer om det. 🙂
Sedan kan man ju då fundera över de två olika sakerna ”utan att känna behov av att prata om det” eller ”utan att KUNNA prata om det”…
Ja, det där tål att tänka på. Jag får återkomma i saken någon gång. 🙂
Jag hann inte mer än få i mig 4 paranötter (ja, jag kände för en ”boost” idag så jag tog ett par extra 😉 ) innan jag fastnade i ”tomte-inlägget” du skrev idag… 😀
Fast nu tror jag att jag ska gå och äta… kanske. Ha ha. Ärligt talat så är jag inte av denna världen. (Nytt ? ;D ) Jag kan vara utan mat en hel dag och ända ha varit aktiv hela dagen. Jag är som en Duracell-kanin. Jag bara går och går och går… 😀
(…eller som jag sade en gång när jag var i fjällen, EFTER en topptur: Jag bestiger ett fjäll före frukost ! Ha ha.)

Reply
Charlotta 20 februari, 2020 - 19:25

Du kanske kan dra energi från din omgivning, solen, vinden, jorden, vattnet? Det sägs ju att det ska vara möjligt för vissa och till viss del redan nu och att det är i den riktningen mänskligheten utvecklas. Fast för kollektivet ligger det lååångt fram i tiden.
/C

Reply
Christer Ståbis 20 februari, 2020 - 19:53

Ja, jag har faktiskt tänkt den tanken också. Medan en ”vanlig” människa ”dör” efter 4 timmar utan mat så kan jag lätt vara utan mat en hel dag. Min mage knorrar ibland och ibland inte. Även om den skulle knorra så kan jag vara utan mat. Det som är fascinerande är att jag kan vara väldigt aktiv hela dagen också, utan mat. Inte bara sitta still en dag utan mat.
Jo, jag har hört talas om ”lufterianer” för länge, länge sedan. Människor som lever av ”luft”. Jag har tänkt kolla upp det någon gång, nu i modern tid men det har inte blivit av ännu.
Kanske skedde det en utveckling åt det hållet när jag höll på med uppstigningen. För vi ska ju alla så småningom bli ”kristallina” och inte behöva någon mat.
Fast jag vet inte hur länge jag varit ”sådan”. Jag kan inte säga det.
Jo, ”vanliga” människor lär bli kinkiga och hålla på att svimma om de inte får något i magen ”varannan timme”, ett tag till… 😀
Några få gånger när jag känt att jag behövt mat när jag varit ute så har jag sagt högt att ”Jag får energi från luften !”. Med det menade jag att jag ska inte behöva avbryta det jag gör utan får energi från luften istället. (Det har kanske varit något olämpligt läge att äta just då eller så har jag inte haft någon mat med mig.) Fast när jag sagt det så visste jag om det där med ”lufterianer”.
Fast faktum kvarstår – här har vi Duracell-kaninen… Vet du att det var jag som var i kanindräkten ? ;D

Reply
Charlotta 20 februari, 2020 - 20:37

Det låter väldigt praktiskt, och billigt! 😀
/C

Reply
Christer Ståbis 20 februari, 2020 - 21:09

Jo, det kan det allt vara. 🙂 Jag brukar klara mig rätt bra i fjällen med lite mat. Jag äter mindre där än hemma (som jag vill minnas jag nämnt i ett annan kommentar, för ”länge” sedan 🙂 ). Delvis har det väl att göra med att jag går mycket så jag hinner inte äta ”hela tiden” men jag klarar mig på den maten. I somras tyckte jag att jag klarade mig än bättre med lite mat i fjällen. Lite nötter, frön och russin till en måltid. Sedan hårdbröd, smör och ost. Sista måltiden en 3-4 (kalla) grillkorvar, blåmögelost och lite mörk choklad efteråt. (Grönsaker är inte praktiska att ha med på fjället. Åt upp dem i bilen.) Jag vet att korven inte är det mest idealiska att äta men det är det mest idealiska att äta, på fjället… 😀
Hemma har jag ofta ”intermittent fasting”. (Jag vet inte vad det heter på svenska. Dygnsfasta ?) Jag äter då ingen frukost, utan först på e m och sedan inte för sent på kvällen. Det är nytt för mig sedan drygt ett år tillbaka att göra så lite då och då. Det går bra och jag klarar mig bra utan mat på dagen då också. Faktum är att de flesta dagar blir sådana nu… Jo, jag fuskar med kvällstiden då… Det kan bli för sent ibland (läs: ofta 😀 ) men då skippar jag definitivt frukosten. Ja, som i kväll då… Det blev ju lite för sent egentligen.
Fast det blev kokt potatis med chumlax, fetaost och diverse kryddor. Mums ! 🙂 (Den enda lax jag äter sedan ett år tillbaka är chumlax, som kommer från havet utanför Alaska. Aldrig odlad ”gift” lax.)

Charlotta 20 februari, 2020 - 21:19

Periodisk fasta brukar man kalla det på svenska. Det är lite kul för min kropp har ställt in sig på det själv, den började dra åt det hållet för en del år sedan och jag lät den, sedan blev det plötsligt poppis med 16:8-dieten och då insåg jag att det är ju precis så jag äter. I allmänhet äter jag sista kvällsmålet vid 18-tiden och sedan ingenting förrän frukost vid 10-11-tiden dagen därpå. Jag är absolut inte nitisk med att hålla tiderna utan är väldigt flexibel om det behövs, men när kroppen själv får styra blir det 15-17 timmars fasta under natten och jag mår väldigt bra på det.
/C

Christer Ståbis 21 februari, 2020 - 10:53

Åhå, det var så det hette på svenska, periodisk fasta. Tack, då vet jag. (Jag har bara tagit del av information på engelska, det där året jag var med på webbseminarier.)
Nej, jag är inte heller nitisk med fastan. Min periodiska fasta är dock lite mer förskjuten i tid än din. Fast idealet är ju att inte äta för sent på kvällen, så maten hinner smälta innan läggdags. Under natten så får ju då kroppen tid och energi till att läka och rensa, istället för att smälta mat.
Om man lägger sig ”när man borde” så är din kvällsmåltid vid 18 lämplig. (Jag kommer oftast i säng lite för sent.)
Bra, då vet jag, inte efter kl 18, i fall jag ska bjuda dig på middag någon gång… ;D

Christer Ståbis 20 februari, 2020 - 19:06

Edit: Ha ha. Nej, det ska vara ”ändå”, inte ”ända” i näst sista stycket… Nu är det mat för Christer som gäller. Bums ! 😀

Reply

Leave a Comment

Powered by Calculate Your BMI