Home Hälsa Behandling av coronaviruset

Behandling av coronaviruset

by Charlotta

Jag har blivit vägledd att skriva ett inlägg om hur man bäst behandlar coronaviruset om man själv eller någon närstående skulle bli smittad.

Den rekommenderade behandlingen kommer från en galaktiker med stor expertis inom hälsoområdet och avser en för övrigt rimligt frisk vuxen person. För barn kan doserna anpassas neråt beroende på ålder.

  1. 6000 IE D-vitamin per dag tills man är frisk igen (D-vitamin bör tas tillsammans med magnesium och vitamin K2).
  2. 10 gram C-vitamin intravenöst som en engångsdos eller 0,5 gram C-vitamin 4 gånger per dag oralt tills man är frisk igen.
  3. Rå ekologisk vitlök flera gånger per dag, fri dosering.
  4. Rå ekologisk citron, både saft och fruktkött, flera gånger per dag, fri dosering.
  5. Te på 1 tsk riven ekologisk ingefära och 1 tsk riven ekologisk gurkmeja, häll över kokande vatten och låt dra 10-15 minuter. Flera koppar per dag.
  6. Thieves eterisk olja, i doftspridare eller på aromasten i rummet där man vistas.

Dessa rekommendationer stärker immunförsvaret och bekämpar viruset mer effektivt än något läkemedel eller vaccin har förmåga att göra.

Vila, vätska och värme samt näringsrik mat om möjligt. Lyssna på kroppen och respektera dess behov och önskemål. Rädsla och oro sänker immunförsvaret, tänk lugna, glada och friska tankar så jobbar immunförsvaret bättre och motståndskraften ökar.

Råden ovan kan också användas i förebyggande syfte för att unvika att bli smittad samt inte bara när det gäller coronaviruset utan alla former av virusinfektioner.

Vi önskar er alla god hälsa!

/Charlotta & Galaktiker

21 comments

Johan 29 februari, 2020 - 16:26

Definitivt riktigt bra! Jag äter ofta dessa ovannämnda och sällan är jag sjuk, men när jag väl blir det går det över kvickt.

Reply
Charlotta 29 februari, 2020 - 16:33

Tack för din bekräftelse Johan, det låter som att du har byggt upp ett starkt och effektivt immunförsvar.
/C

Reply
Lisbeth 29 februari, 2020 - 19:52

Hjärtligt tack mycket goda råd!!

Reply
Charlotta 29 februari, 2020 - 20:00

Tack, ja det var mycket välkommet.
/C

Reply
Lisbeth 1 mars, 2020 - 11:13

Hej här hittade jag väldigt förklarande video kring hur ljusarbetare höjer sina frekvenser och läker sig själva och varandra!
https://www.youtube.com/watch?v=eC4FQRHFOVo&feature=youtu.be
Det är tröstande att veta att vi alla är på rätt väg!

Reply
Charlotta 1 mars, 2020 - 12:08

Magenta Pixie är bra, väl värd att lyssna till.
/C

Reply
Lisbeth 18 mars, 2020 - 12:20

I tillägg till ovanstående råd vill jag påminna om att kroppens immunförsvar stärks av basbildande kost, djupandning och frisk luft!
Sanna Edin förklarar väldigt bra vikten av detta! Råa friska grönsaker är basgörande kost!
Tack vare ett intressant inlägg från Christer Ståbis fick jag upp ögonen för Wim Hof metoden, det tackar jag för!
Wim Hof förklarar hur man genom djupandning kan basgöra kroppen så att immunförsvaret och den inre styrkan återuppväcks!
Mycket intressant!
Samma budskap som alla vishetslärare har gemensamt!
Söka stillheten i det inre där

Reply
Lisbeth 18 mars, 2020 - 12:36

Jag missade slutet på meningen!
Söka stillheten i det inre, i Hjärtat, där Kärleken och Visheten bor!
I stormens öga är det alltid helt stilla!
Jag har äntligen förstått vad liknelsen från Bibeln betyder!
Att det är svårare för en rik man att komma in i himmelen än det är för en kamel att komma igenom ett nålsöga!
Himmelen är inte något man strävar efter!
Det är ett högfrekvent tillstånd, som går att uppnå omedelbart!

Reply
Charlotta 18 mars, 2020 - 12:40

Mycket viktig kunskap, tack för påminnelsen. Jag passar på att lyfta fram några inlägg som är speciellt aktuella nu och som tar upp bland annat andningen, kosten, infektioner och förhållandet mellan hälsa och sjukdom.
Hur andas du, människa?
Sommarutmaningen 2013 dag 11
Balans i maten
Vad är mat? Egentligen.
Enklaste tipset för bättre maghälsa
Från frisk till sjuk till frisk
Rädslan när smittor och sjukdomar härjar
Det är inte virus och bakterier som gör oss sjuka
/C

Reply
Lisbeth 18 mars, 2020 - 13:08

En ytterligare viktig ting, som jag relativt nyligen fått kännedom om, är att framför allt vitamin B 12 förbrukas när en människa utsätts för långvarig stress! Brist på detta vitamin kan leda till depression!
Stress leder till många obalanser i kroppen och till sist utbränning!
Här vet jag att du Charlotta under lång tid har inhämtat kunskap och många av de råden kan nog också hjälpa de mest sårbara!
Så jag uppmanar alla att ta en titt på Charlottas utmärkta youtube videos!

Reply
Charlotta 18 mars, 2020 - 13:44

B12 är en jätteviktig vitamin, brist är förhållandevis vanligt och kan göra att man får många märkliga symptom men även att man blir riktigt sjuk. Saken är ju den att egentligen är alla näringsämnen förmodligen lika viktiga, det är bara det att vissa har vi mer kunskap om än andra och en del har vi helt missförstått och därmed nonchalerat. En god näringsbalans är a och o för hälsan och mer effektivt än alla läkemedel och vaccin i världen. Kombinerar man med god sömn, regelbunden motion, god andningsteknik, giftfri livsmiljö och frid i själen blir man i princip osårbar.
/C

Reply
Christer Ståbis 18 mars, 2020 - 13:31

Oj, tala om synkronicitet (eller intuition) ! Jag har precis nu gjort en andningsövning enligt WMH, Wim Hof Method och kände nu spontant för att skriva en kommentar precis under detta inlägg (som jag mindes väl att det fanns). (Jag läste inlägget när det skrevs, i slutet av februari men har inte läst det sedan dess.) Jag såg nu Lisbeths kommentar om WHM och mitt namn, skrivet 20 min innan jag började skriva detta. Tala om synkronicitet ! 😀
Lisbeth, det glädjer mig att du funnit intresse av Wim Hofs andningsteknik ! 🙂
Det jag tänkte skriva nu var just det att jag än en gång ville nämna WHM och dess välgörande verkan. Det finns många olika tekniker inom hälsa och även om många av dem är bra så kan man inte hålla på med alla. Tiden räcker helt enkelt inte till. Jag har dock funnit att WHM är helt rätt för mig att satsa på. Min erfarenhet av den är att jag blir både piggare och gladare av den. Sedan har även mina gränser för vad som är möjligt sträckts ut. Jag gör andningsövningen och kalla duschar, även om det nu inte sker varje dag. Jag vinterbadar även, en gång i veckan. Jag trodde inte att allt detta var möjligt att göra, för mig. Det fungerar dock ypperligt och min uppfattning om vad som är möjligt eller inte möjligt har förändrats. (Då: Simma i lag med is ??? Nej, det är bara några få excentriker som gör det och de är speciella fakirer. Nu: Vad ? Helt normalt !)
Exempelvis är jag nu inte lika bekymrad för om jag skulle gå genom isen någon gång under mina skridskoturer. Jag vet ju att jag klarar av att ligga i isvatten. Jag gör ju det en gång i veckan… 😀
(Jag vill dock inte göra det ändå, för dels så går mobiltelefonen sönder då och dels så vill jag bada eller åka skridskor kontrollerat. Endera så ska jag bada eller åka skridskor och vilket av dem ska inte vara någon slump. Jag har dock tänkt på att kombinera dem men alltid under kontrollerade former.)
Nu ville jag inte propagera för isbad när jag nämnde WHM. Det är inte alls nödvändigt att göra, om man inte vill det. Det viktigaste är att göra andningsövningen och kalla duschar. Jag gör ibland bara det ena och ibland bara det andra. Ibland bägge. Att göra andningsövningen och sedan ta en kall dusch är idealet. Fast att bara göra något av dem är en klar fördel för hälsan. Det är så skönt med Wim Hof för han är så positiv som människa och man känner sig aldrig tvungen att göra ”allt” vid alla tillfällen. Samtidigt så pushar han för att man ska tänja sina gränser. Jag är dock fortfarande fascinerad över hur någon kan få det att kännas så enkelt, naturligt och roligt att göra en hälsosam övning. Jag har bara gott att säga om den mannen. Han är en föregångsmänniska inom hälsa !
Det är för många lätt att inte alltid vara så disciplinerad och att det kan kännas jobbigt att göra hälsosamma övningar. Fast med den här tekniken känns det lätt att välja hur mycket man vill göra. Jag måste inte ägna en halvtimme åt det, om jag inte vill. Jag kan göra en kortare variant. Fast om jag har tid så slutar det alltid med att jag gör ett ”fullt” program i alla fall. 🙂
Jag tycker andningsövningen är skön att göra. I början kan man dock uppleva lite olika saker, såsom lätt yrsel och känsloyttringar. Nu upplever jag dock mest en susning, som Wim säger kommer från nervsystemet.
Nu blev det långt så jag ska ta nästa sak jag tänkte säga i en separat kommentar. 🙂

Reply
Charlotta 18 mars, 2020 - 13:49

Tack för beskrivningen och peppen, det kan säkert intressera någon att våga prova själv.
/C

Reply
Christer Ståbis 18 mars, 2020 - 13:55

Det andra jag tänkte nämna var just om dessa tips att äta och dricka som Charlotta skrivit i inlägget. Jag håller helt med. Det är saker som jag har fått bekräftat från andra håll är bra för hälsan också. Jag själv tillämpar flera av dem redan.
Jag brukar exempelvis dricka ett te jag kallar för ”Dunder-te”. (Jag har själv gjort kombinationen med det finns liknande recept på nätet.)
Här kommer receptet ! 🙂
Jag tar först två tsk gurkmeja i en tekopp. Sedan nästan en hel tsk med torkad pepparmynta. Lite peppar av något slag. Ibland svartpeppar, ibland chilipeppar. (Jag har sett båda som rekommendation så jag vet inte vilken som är bäst.) Pepparn är till för att gurkmejan ska tas upp lättare av kroppen. Jag tror att gurkmejan har 20 gånger lättare att tas upp om man kombinerar den med någon peppar !
Sedan river jag i frusen ingefära med en lätt sågtandad kniv. (Rivjärn går ju givetvis att använda men det är svårare få ned ingefäran kontrollerat i koppen med den och det är svårare att rengöra rivjärnet, med mer svinn som följd också.)
Efter det så häller jag på hett vatten. Sedan stoppar jag en tepåse grönt te med citron i koppen. (Alltså teet är grönt med citron i. Fast det går ju givetvis att ta enbart grönt te och lägga citron i separat.)
Allt (givetvis) ekologiskt. Det man får tänka på är att röra om ofta med teskeden när man ska dricka, för gurkmejan vill gärna lägga sig på botten. I annat fall så får man ett gult ”slam” kvar på botten av koppen när man druckit ur den. Det går ju givetvis att ”sleva” i sig den efteråt men gurkmejan i sig är väl inte så rolig att äta. Jag tycker inte att den smakar illa men den är lite ”träig”.
Jag har gurkmejan som pulver och ingefäran hel som jag river av men liksom med det gröna teet och citron kan man ju självklart använda pulver eller hela ingredienser som man finner mest lämpligt eller praktiskt själv.
Detta te är inte bara nyttigt utan sänker även hungerkänslan. Det har hänt att jag har klarat mig hela dagen utan att bli hungrig… (Fast å andra sidan är väl jag lite speciell kanske vad beträffar behov av mat då… ;D)
Vad beträffar C-vitamin så är min uppfattning att man kan inte överdosera den… Ju mer du tar desto bättre. Givetvis kan ju ens mage sätta en gräns, i vissa fall. (Jag själv har aldrig upplevt något problem med höga doser av C-vitamin.)
Periodvis så äter jag 1000 mg C-vitamin om dagen utan att det ger mig några biverkningar. Jag har läst flera fall där höga doser av C-vitamin har intagits och det har bara givit positiva resultat.

Reply
Christer Ståbis 18 mars, 2020 - 14:01

Jag vill tillägga att gurkmejan är VÄLDIGT färgande så om man spiller den på sina kläder så blir det en gul fläck… Gurkmejan används i Indien till färgning av tyger också. Bra att veta. 🙂

Reply
Charlotta 18 mars, 2020 - 14:47

Det enda tillägg jag vill göra till dina rekommendationer är att det är skillnad på C-vitamin och askorbinsyra. Många idag tror att det är samma sak, vilket det inte är, och askorbinsyra konsumeras därmed i stora mängder. C-vitamin är ett komplex av flera olika näringsämnen, bland annat bioflavonoider, organiskt bundet koppar, rutin, kolin, hesperidin och vitamin K tyrosinas, alltsammans inneslutet i ett hölje av askorbinsyra. Om man under längre tid tar enbart askorbinsyra kan man utveckla brist på de andra delarna vilket kan visa sig som C-vitaminbrist.
/C

Reply
Christer Ståbis 18 mars, 2020 - 15:18

Ja, just det. Det finns olika C-vitamin, så det gäller att få tag på ett så naturligt vitamin som möjligt.
Det jag har ätit på senare tid (tog sista tabletten idag) är från Great Earth och innehåller flera (eller alla ?) av de näringsämnen du nämner.
Just dessa tabletter utsöndras lite åt gången, för att ge ett jämt tillflöde av vitaminet under dagen. Fast de är stora som ”hästpiller” så jag hade gärna sett att de varit hälften så stora och jag hade fått ta två per dag istället…
Om du/ni har någon C-vitamin att rekommendera tar jag gärna emot tips. Jag tar gärna mindre tabletter flera gånger om dagen än en stor, som är svår att svälja.

Reply
Charlotta 18 mars, 2020 - 15:28

C-vitamin blir av naturen stora om de ska ha högt C-vitamininnehåll, vill du har mindre tabletter får du välja en tablett med lägre dos och istället ta fler. Jag känner dock inte till någon komplett C-vitamin i tablettform utan jag brukar rekommendera whole food i pulverform och då är camu camu ett av de med högst C-vitamininnehåll.
/C

Reply
Christer Ståbis 18 mars, 2020 - 15:39

Okej, jag ska kolla den. Tack Charlotta ! 🙂

Reply
Margareta Forsman 4 maj, 2020 - 23:16

Tack för alla fina tips och allt du delar med dig! 🙂

Reply
Charlotta 5 maj, 2020 - 10:46

Tack för att du läser Margareta!❤️
/C

Reply

Leave a Comment

Powered by Calculate Your BMI