Home Hälsa Sex tips för bättre sömn

Sex tips för bättre sömn

by Charlotta

Har du svårt att somna eller somnar lätt men vaknar lika lätt igen och har sedan svårt att somna om? Då kan du få några användbara tips från dagens videofilm.

Vill du se fler videoinlägg så kom ihåg att prenumerera på Överlevnadsguidens YouTube-kanal, för bara en del av filmerna publiceras här på  bloggen.

/Charlotta

2 comments

J 7 maj, 2016 - 11:07

Hej!
Jag sitter och funderar på det här med antiinflammatorisk kost som du skrev om för ett tag sen. Jag har alltid haft problem med dålig hy, samtidigt märker jag väldig skillnad olika delar av månaden och har problem med pms. Kanske att det är mer hormonellt. Vad har du för tips när det kommer till kosten och balansera hormonerna. Jag vet att det finns läkemedel man kan ta, men vill inte bara klippa bort symtomen..och femal balans har jag testat utan resultat..men det är ju en himla berg- och dalbana som påverkar mycket. Men ändå skönt att se kopplingen, lätt att tro att man är manodepressiv eller nåt :-/

Reply
Charlotta 7 maj, 2016 - 13:29

Hej J! Antiinflammatorisk kost fungerar ofta bra på hormonella problem också, men det är inte alltid det räcker. Många kvinnor idag är östrogendominanta delvis beroende på användningen av hormonbaserade p-medel (inte bara egen användning utan allas, rester finns i dricksvattnet), men också på grund av hormonstörande ämnen i miljön och kosten samt stress. Om man är östrogendominant behöver man bli av med överskottet av östrogen i kroppen och balansera upp progesteronet som man då har brist på. Ett sätt att göra det är genom att ta tillskott av MSM som hjälper kroppen att rensa ut bland annat hormoner samt att smörja med naturlig preogesteronkräm. Beroende på vad du har för symtom så kan du även lägga till andra tillskott för att lindra symtomen och hjälpa kroppen att komma i balans.
/C

Reply

Leave a Comment

Powered by Calculate Your BMI